Ciąża- II trymestr


ciąża ginekolog
„Ruchy dziecka są jak łaskotanie skrzydeł motylka”
Trzeci, czwarty i piąty miesiąc to w moim odczuciu, „najnudniejszy” etap ciąży. Ja niecierpliwie czekałam na to kiedy po raz pierwszy poczuję ruchy Maluszka. Pytałam koleżanek i znajomych jak to jest czuć ruchy dziecka, jak to się czuje. Jedne mówiły, że ruch dziecka w brzuchu to jak łaskotanie motylka, inne że jak by się przelewało po przejedzeniu.

Ja bym przyrównała ruchy dziecka raczej do przelewania się w brzuchu, może nie po przejedzeniu ale jednak ruchy dziecka to takie ” bąbelki’ które fruwają w dole brzucha. Uczucie niesamowite i jedyne w swoim rodzaju, tak samo piękne jak usłyszeć odgłos bijącego, maleńkiego serduszka.

Dla mnie te momenty i odczucia są niezapomniane,  niezastąpione i na pewno najcudowniejsze na świecie. Podejrzewam, że każda matka ma tak samo.

Nareszcie rośnie brzuszek

Wracając do przedmiotowego II trymestru, jest to okres kiedy wreszcie zaczyna być widać, że białogłowa jest w stanie błogosławionym. W związku z przesuwaniem się macicy ku górze zaokrągla i uwidacznia się ciążowy brzuszek. Kobieta wygląda wtedy wyjątkowo uroczo.

Jedz dla Dwojga a nie za Dwoje

Środkowy trymestr to niestety dla nas także czas kiedy najwięcej przybieramy na wadze. Ja otwierając lodówkę miałam przed oczami moją Mamę, ciotki i znajomych mówiących ” nie jedz za dwoje tylko dla dwojga” w wyniku czego zamiast za kanapkę z nutellą łapałam za jogurcik czy serek. Nie myślcie jednak, że tak się hamowałam z jedzeniem. Wręcz przeciwnie, nie odmawiałam sobie niczego. Jadłam dosłownie wszystko na co tylko miałam ochotę. Jednak przez całą ciążę przytyłam w sumie 7 kg wcale się nie głodząc. Jak to się stało? Otóż mój pęcherzyk ciążowy osadził się wysoko, w związku z tym miałam nieustanny ucisk na żołądek, aż do połowy 8 miesiąca kiedy to mój Synuś postanowił obrócić się główką w dół i odpuścić mojemu żołądkowi. W związku z tym uciskiem, nie mogłam wepchnąć w siebie na raz więcej niż połowę kajzerki. Wszystkie moje posiłki musiały być dzielone na kilka mniejszych porcji, bo nie byłam w stanie zjeść nawet normalnej wielkości obiadu. Przez to właśnie jadłam mało, ale co 2-3 godziny. Można by rzec, że jest to metoda aby jeść w ciąży wszystko i za dużo nie przytyć, ale nie jest to zależne od nas.

Burze- hormonów, nastrojów, wodospady emocji

Drugi trymestr to także okres burzy hormonów, zaczynają się humorki i inne bardziej lub mniej ciekawe zmiany nastrojów. Ważne, żeby umieć je wychwycić i potrafić nad sobą zapanować. Mi osobiście ciężko oceniać siebie samą, najlepiej byłoby zapytać mojego męża czy rodziców, ale wydaje mi się, że poza dwoma lub trzema wybuchami to raczej udawało mi się trzymać moje hormony na wodzy.

Bez względu na to który to trymestr, w każdym okresie ciąży powinnyśmy pamiętać o zdrowym odżywianiu i odpoczynku. Wszystko co my odczuwamy, emocje, uczucia, nerwy to wszystko odczuwa rosnące w naszym brzuchu maleństwo. II trymestr to okres lenistwa i leniuchowania.

Zapraszam do dzielenia się swoimi wspomnieniami z II trymestru ciąży.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciąża- III trymestr

Witajcie