Ciąża- I trymestr

Ciąża to może być okres pełen radości albo mdłości ;)

Każda z nas przezywa ciążę na swój własny sposób. Dla jednych jest on przyjemny i pełen radości dla drugich pełen mdłości.

Pierwszy trymestr to moment na poinformowanie rodzinki o radosnej nowinie, ale jak to zrobić?
Ja dowiedziałam się, że jestem w ciąży 6 grudnia, miałam więc ciut ułatwione zadanie bo po prostu zapakowałam test ciążowy z pozytywnym wynikiem w pudełeczko i wieczorem wręczyłam mojemu Radkowi. Jego wielki uśmiech był dla mnie potwierdzeniem, że nosze pod sercem nasze małe szczęście. Pierwsze słowa Radka na wieść o ciąży- „od dziś nie palisz” i tak też się stało.

Tydzień później miałam już wyniki badania HCG – 7 tydzień ciąży!!!

Ja pierwsze trzy miesiące przechodziłam wyjątkowo dobrze. Nie wymiotowałam, może raz czy dwa zdarzyło mi się mieć torsje w wyniku wypicia gorzkiej herbaty czy zjedzenia czegoś tłustego.
Miałam jednak inną przypadłość, niesamowicie palące zgagi, dosłownie jakbym miała żywy ogień w żołądku. Co pomagało? Woda i migdały, ale także eliminowanie z posiłków tych składników które owe zgagi powodowały.

Gdy skończył się pierwszy trymestr zgagi minęły, wszystko się w sumie uspokoiło, wzmocniły mi się włosy i paznokcie, cera się poprawiła. Na prawdę nie miałam na co narzekać. Jedyne co musiałam robić, to uważać na siebie i dużo wypoczywać bo wiadomo, że pierwsze 3 miesiące ciąży to okres kiedy powinnyśmy na siebie szczególnie uważać i chronić rosnące w naszym brzuchu maleństwo.

A jak wam minął pierwszy trymestr? Podzielcie się proszę swoimi przeżyciami, a może już nie pamiętacie tych pierwszych momentów?

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciąża- III trymestr

Witajcie

Ciąża- II trymestr